دوربین مداربسته زیر شبکه یا این که ip چیست؟

دوشنبه 29 خرداد 1396
11:55
Hartman Napier


دوربین مداربسته تحت شبکه یا ip چیست؟
معرفی سیستم نظارت چهره ای دوربین مداربسته زیر شبکه IP - CAMERA :
با دقت به فراگیر شدن فناوری کانال های کامپیوتری بستری فراهم شد تا نسل جدید دوربین های مدار بسته تحت کانال IP - Camera به‌وجود آیند . اولی دوربین مداربسته زیر کانال در سال ۱۹۹۶ به وسیله شرکت Axis بر مبنا فایده از سیستم عامل Linux ایجاد شد , این دوربین ها به یک رابط اترنت ( Fast Ethernet Interface ) مجهز شده اند و از پروتکل های اینترنت در جهت ارسال تصاویر خویش در قالب اطلاعات بر روی بستر شبکه منفعت می‌گیرند و در سمت و سوی مقاصد نظارتی ( Surveillance ) بکار می‌روند . استفاده از دوربین‌ مداربسته تحت شبکه به دلیل بالا رفتن قابلیت و امکان ‌های آن ها نسبت به پیشین روز آپ تو دیت درحال ارتقاء است .
مــــزیـــتــهــــای اســـــتـفــــــاده از دوربین مداربسته زیر شبکه :
اعم از مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه می توان به موردها تحت اشاره کرد :

صرفه اقتصادی ( Cost Advantage )
– کاهش هزینه کابل کشی علی الخصوص در پروژه های پهناور ( در کانال های بی سیم که هزینه کابل به صفر می‌رسد )
زوم دیجیتالی کیفیت خوب باکیفیت
قالب تصویر انعطاف پذیر ( Flexible Image Format )
– در دوربین‌ مداربسته آنالوگ رزولیشن تصویر با ( TVL ) معلوم می گردد ( تعداد خطوط افقی جانور در تصویر ) در دوربین‌ مداربسته زیر شبکه رزولیشن بر مبنای پیکسل بیان می‌شود . به کارگیری از دوربین‌های 2 و 3 مگاپیکسلی به طور دوربین‌های مداربسته کانال تخت گاز متداول شده و این دوربین‌ها می توانند تصاویری به مراتب خوبتر از دوربین‌های آنالوگ ارائه دهند . امروزه حتی دوربین‌ مداربسته کانال با روزلیشن 20 مگاپیکسل نیز هست . این دوربین‌ها میتوانند تصاویر را با تمام جزئیاتشان سناریو دهند .
– قابلیت و امکان به کار گیری از بزرگ نمایی های دیجیتال با دستکم افت بر روی تصاویر ( بویژه در زمینه‌ی رزولوشن های مگا پیکسلی )
– استاندارد onvif اکثر سازنده گان دوربین مداربسته دیجیتال همت می نمایند تا دوربین های تحت کانال با تیتر دوربین مداربسته تحت شبکه onvif روانه بازار کنند ( استاندارد onvif چه می‌باشد ؟ نمایش دوربین برندهای مختلف در دستگاه های دیگر برندها )
– امکان تعیین و انتخاب رزولوشن های متفاوت جهت دریافت تصاویر
– استفاده از طریق Progressive Scanning به جهت تصویر برداری که در مقایسه با نحوه سابق Interlaced Scanning از کیفیت تصویر بالاتری برخوردار است . ( دوربین های آنالوگ به دلیل محدودیت استاندارد در خصوص استفاده ( PAL/NTSC ) هر فریم تصویر را دو توشه و با تأخیر زمانی اسکن می نمایند که باعث افت کیفیت تصاویر متحرک می شود . درمقابل دوربین های زیر کانال کل تصویر را در آن واحد کپی کرده و در نهایت یک تصویر متحرک را سوای نویز و اعوجاج نشان می دهد . )
– امکان انتخاب رزولوشن و نرخ کادر ( بر ثانیه ) برای هر کانال بصورت جداگانه
– عدم نیاز طاقت فرسا افزار بیش تر در سمت تبدیل تصاویر از آنالوگ به دیجیتال در راستای ذخیره بر روی خاطر . در سیستم تحت کانال تصاویر فقط یکبار دیجیتال شده و همواره دیجیتال باقی میمانند لذا کیفیت تصاویر بعد از انتقال به کیلومتر ها دورتر ثابت خواهد ماند .
– قابلیت و امکان تعیین فرمت فشرده سازی نظیر ( H . 264/MPEG4 , MJPEG )
ساختار قابل گسترش ( Expandable Structure )

– سهولت اضافه نمودن تعداد دوربین ها یوزرها اضافه در یک مجموعه
– امکان ارسال برق از طریق کابل کانال ( Power Over Ethernet ) که در‌این حالت تنها یک کابل برای هر دوربین فایده میگردد .
تغذیه برق دوربین از روش کابل کانال
( اضافه دوربین‌ های مداربسته تحت شبکه دارنده این قابلیت و امکان میباشند . بدین معنا که می‌توانید دوربین مداربسته را با همان کابل کانال تغذیه نمایید و این نیاز به یک کابل بیشتر را جهت تغذیه برق دوربین از لا‌به‌لا میبرد . پیشرفت‌های جدید این قابلیت و امکان را آماده کرده که تجهیزات لبریز مصرف تر مانند دوربین‌های مداربسته با امکان پن تیلت و زوم را نیز بتوان با به عبارتی کابل کانال تغذیه کرد . در مقایسه با دوربین‌ مداربسته آنالوگ که به یک کابل جدا برای تغذیه نیاز داشتند این امکان موجب صرفه جویی در طول و هزینه کابل کشی خواهد شد . )
– قابلیت و امکان ارسال فرامین کنترلی PTZ از طریق همان کابل شبکه
– امکان ارسال و اخذ صدا همزمان با تصویر بدون نیاز به امکانات اضافی و به صورت هم زمان
– قابلیت و امکان بهره از فیبر های نوری در ساختمان های والا با تعداد دوربین های مضاعف و حجم اطلاعات بالا
دوربین های تحت کانال همانند بسیاری دیگر از تجهیرات شبکه با سود از پروتکل IP و بر روی بستر Wired و یا این که Wireless داده های خود را منتقل می کنند . با استفاده از این پروتکل می بضاعت نیز تصاویر ویدئویی و نیز اصوات را انتقال داد .
انتقال اطلاعات از طریق دوربین مداربسته


برچسب ها: دوربین مداربسته ,
[ بازدید : 53 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربینهای مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]